Header

Andra advent är här och vi är halvvägs till jul nu - passar väl utmärkt att fira det med en tävling?!

Håll i hatten, denna gång drar jag tre vinnare! Där första vinnaren får både en burk Creatine med smak sour pops och en bcaa med smak av sour skulls från candy series. De andra två vinnarna får varsin bcaa, sour skulls!


FÖR ATT DELTA!
- Kommentera här nedan att du är med och ge en kort (!) motivering om varför du skulle vinna.
- Skriv med din mailadress i fältet ovanför, då är det bara jag som ser den.

ÖKA VINST CHANSEN!
Genom att delta på min instagram "mycarlsson" så ökar du din vinstchans. Inlägget där kommer upp i eftermiddag, håll utkik!

Lycka till finisar! Ni brukar uppskatta dessa tävlingar jag har i samarbete med proteinbolaget så jag hoppas ni gör det nu också <3 En vinnare dras på fredag och presenteras här på bloggis! Kram!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

"Vill bara säga att du verkar vara en helt fantastisk människa, älskar att kika in här och blir alltid lika glad när du uppdaterat, men känn ingen stress över inlägg när inspirationen tryter, slutar inte kika in för det 😉 en annan grej jag tänkte på, du verkar jobba natt och jag ska eventuellt byta jobb och börja jobba en del nätter. Är verkligen helt nollad när det gäller den biten, vet inte riktigt hur jag ska kunna ställa om, när jag ska träna och när jag ska äta haha. Skulle vara kul om du kunde dela med dig då du verkar leva rätt likt mig. Hur gör du? antingen om du vill svara här eller göra ett inlägg. Kram och trevlig helg på dig <3"

Blir varm i hela kroppen av dina fina ord! Tusen tack <3

Det stämmer, jag jobbar natt. Innan jobbade jag lite strö nätter blandat med dagtid. Men nu kör jag bara natt och det är inte det lättaste att klaffa alla pusselbitar som man önskar. Jag jobbar fortfarande på det. När man jobbar natt är det mycket längre återhämtningstid därför har vi mer "lediga" dagar. Så jag brukar planera in mina träningspass utifrån när jag vet att jag är utvilad och kan prestera, det är sånt du kommer lära dig att känna av själv. Jobbar jag 2-3 nätter på raken så orkar jag absolut inte träna emellan passen, en promenad sitter finare då. Det är viktigt att våga anpassa träningen utifrån energin, är du inte helt återställd så är det bättre att sänka vikterna något, så att du orkar prestera genom hela passet. Tro mig, det ger det också även fast det tar emot att sänka vikterna.. 

Kosten är också svårt att få till i början, själv gick jag ofrivilligt ner ett par kilon i vikt just på grund av att det är svårt att få till alla måltider. Men jag brukar äta middag vid 18-19 innan jag börjar passet vid 21. Sen äter jag mellanmål på jobbet vid 23 (keso, kvarg m. nötter, riskakor, bars) sen försöker jag hålla mig ifrån småätandet. Även fast man inte är hungrig redan vid 23 är det bra att äta då för att ge dig själv mer energi inför natten och enligt fakta så är det inte bra att äta efter 00.00 i och med att ämnesomsättningen är annorlunda då. Sen äter jag en lättare frukost vid 5 (proteinpudding, kvarg) när jag kommer hem innan jag lägger mig, vid 8, försöker jag också äta något för att inte bli helt katabol under tiden man sover (katabol, ökar risken för att tappa muskler) då kan jag ta en skål med gröt. MEN det är svårt, men jag tycker att detta är ett bra upplägg. Men jag följer det inte alltid heller eftersom att man har inte samma matlust när man är lägre på energi.

Hoppas du blir nöjd med svaret! Kom ihåg, att alla är olika - testa dig fram. Du kanske kommer på något helt annat sätt som fungerar bättre för dig och din kropp.

Kram!

Likes

Comments

Okej, jag har kommit in i en sån där riktigt chia-pudding period nu. Det borde ni ha märkt. Kanske tröttar ut er med detta? Redan när jag äter den här planerar jag vad nästa pudding ska innehålla. Det är ju det som är så roligt att man kan variera de så mycket - bara låta fantasin flöda och gå utifrån egen smak. Idag är det inslag av acai och blåbär, en härlig mix. Givetvis proteinpulver som bas.

Sanningen är den att jag ska äta upp den här nu och sen ska jag dyka ner i sängen. Bokstavligt talat. Längtar så mycket efter sängen och några härliga timmar sömn nu efter en jobbnatt. Thailand och 2 veckors semester är efterlängtat nu, efter jul & nyår kan vi väl snabbspola dagarna?

Hoppas ni får en bra lördag hjärtisar <3

Superbäret acai kommer från de brasilianska regnskogarna och innehåller mer antioxidanter än blåbär. Det är också en riktig vitaminbomb. För oss som tränar så är det superbra eftersom att de även innehåller essentiella aminosyror som stimulerar såväl muskeltillväxten som uthålligheten i musklerna. Det går att skriva hur mycket som helst om de för de innehåller mycket bra och har en bra påverkan på kroppen. Det jag gör är att blanda i en skopa acai när jag blandar i chian kvällen innan jag ska äta den.

Här hittar ni en påse acai - klick (adlink) en påse kostar ändå en del, men de räcker länge!

Likes

Comments

Det är så grått och trist ute, blåser storm och som pricken över it så har jag någon förkylning som bara väntar på att hitta sin rätta tid att bryta ut på. Inte nog med det så missar jag idol finalen ikväll, nae ni - idag är jag inte särskilt positiv till livet. Men såna dagar måste man tackla också!

Har gett mig själv en extrem svår läxa men nyttig: att jag ska vara nöjd med det jag gör. Igår låg jag i sängen när killen frågade vad jag tänkte på och jag svarade ”jag hatar att jag aldrig kan vara nöjd med det jag gör, vad jag än gör och hur bra jag än gör det så blir jag liksom inte nöjd”. Det är väl lite det som gör mig driven och nyfiken, men just nu stjälper de mig mer än höjer. Så notering till mig själv: det du gjort idag är bra och tillräckligt, du är grym!

Fyller ut inlägget med härliga bilder från Dubai resan i februari.

PUSS PÅ ER! Alla ni som kikar in här, ni är bäst!! Och bättre uppdatering kommer, men just nu är varken energin eller inspirationen på topp <3

Min absoluta favorit alla dagar i veckan <3 jag älskar dig så mycket!

Likes

Comments

Hallå hjärtan <3 Jag hoppas allt är bra med er. Jag har varit så fruktansvärt trött senaste dagarna därför har det ekat tomt här. Antar att tröttheten efter mina jobbnätter kom ifatt där blandat med lite hängighet, ber till gud - snälla säg inte att det är influensa på gång.. Trotsade tröttheten och gav mig på ett axelpass igår, om man säger såhär; jag kunde lika gärna stannat hemma. Men idag siktar jag på ett bättre benpass. Känner mig något piggare idag i alla fall så förutsättningarna är bättre!

Laddade upp med en grym frukost med mycket antioxidanter. I min chiapudding idag blandade jag i nästan en hel matsked rödbetspulver. Nu mera använder jag proteinpulver som bas på själva puddingen med smak av vanilj, tycker det ger en bra sötma och ökar även mättnaden. Till det ett fat bär, en kopp kaffe och ett glas bcaa. Vilken kick-ass frukost!

-

Rödbetspulver är otroligt näringsrikt. Det ökar bland annat uthålligheten under träning, motverkar inflammation och sänker blodtrycket. HÄR finns de att klicka hem lite rödbetspulver! (Adlink)

-

Likes

Comments

Många frågor ramlar in om hur jag håller min motivation och glöd i liv i träningen även under det mörka halvåret då tröttheten oftast brukar komma ikapp. Sanningen är den att jag har inte alltid motivation heller. Men redan där kommer mitt första tips in, hitta en träningskompis att träna med. De dagar du är mindre sugen så låt din kompis stå för motivationen och peppningen då, det är så mycket lättare att ta sig till gymmet om man är två. Nästa gång är det kanske din tur att peppa din kompis istället!

Men för att undvika trötthet så är d-vitamin super viktigt. Det är även viktigt att att äta regelbundet för att tillföra regelbunden energi till kroppen. När det blir mörkt ute är det lätt att slarva med kosten, man får inte riktigt samma sug i och med att man överlag inte har samma energinivå heller, det går hand i hand. Det är alltid bra att undvika socker och gluten, det gör en i regel bara tröttare i slutändan.

Unna dig nya träningskläder, gå på tränings-mässor och kolla träningsvideos på youtube är också lite tips för att öka motivationen.

TIGHTS - HÄR // TOPP - HÄR // TRÖJA SOM TILLHÖR SETET - HÄR

När jag hamnar i svackor där det känns som att absolut ingenting händer med min kropp. "Jag står still" Det ger mig typ panik. Då brukar jag kolla tillbaka på gamla bilder för att se min utveckling. Det gör mig motiverad till att fortsätta kämpa för att nå nästa mål jag har. Det får mig att inse att mitt slit har gett resultat, det får mig att fortsätta. Jag brukar också kunna ändra träningsupplägget, för att röra om det hela lite och inte bara gå på samma gamla vanliga rutin. Det kan handla om att jag lägger om schemat för vilka dagar jag ska köra vad, eller att jag tränar extra tungt/lätt ett pass bara för att bryta av det hela från vad som annars anses normalt hos mig och i mina pass. Testa själv nästa gång!

TIPS - FÖR ATT BEHÅLLA MOTIVATIONEN

1. Ät bra mat, regelbundet. Det ger energi. Energi gör så att du orkar gå till gymmet!
2. Köp hem d-vitamin! Det är ett måste så här års. Ni hittar en burk här - PBMYCARLSSON ger 10%
3. Unna dig lite nya träningskläder. Att känna sig fräsch och få visa upp sina nya kläder är ju bland det bästa som finns.
4. Kolla gamla bilder, kolla hur långt du kommit idag. Har du precis börjat träna, så ta bilder (!!) så du kan gå tillbaka och kolla din utveckling senare. Man blir lätt blind själv, då kan det vara bra med bildbevis på att man faktiskt inte alls står så stilla som man tror.

Inlägget innehåller adlinks!

Likes

Comments

Sitter här helt exalterad, blir så otroligt glad av att vakna upp till solsken. Känns som en evighet sen sist. Det ger så mycket energi och glädje. Det är nästan ett måste att hinna med en promenad idag för att suga in lite naturligt d-vitamin. Blir ingen sväng till gymmet idag så det skulle passa perfekt. Ah, vilken härlig måndag! Vilken härlig start på veckan!

Wheatgrass bowl

Ingen har ju missat att jag tycker om att berika mina frukostar så gott det går. Jag älskar variation och jag byter gärna ut havregrynsgröten emellanåt fast jag tycker att det är ett vinnande koncept alla dagar i veckan.

Frukostskålen idag blev en "vetegräs-skål".
Naturell yoghurtkvarg blandat med en tesked vetegräspulver, toppat med pumpakärnor och torkad banan. Super enkelt. Super nyttigt. Vetegräs innehåller bland annat aminosyror, protein och mycket klorofyll samt många andra vitaminer och mineraler.

HÄR - hittar ni bra vetegräs pulver. Det är mycket bättre att beställa det från nätet, matbutiker brukar oftast ha ett högre pris.

Inlägget innehåller en affiliatelänk

Likes

Comments

Det vart sent igår vilket har resulterat till en lååång sovmorgon följt av bara en massa mys och chillhäng. Igår åt vi först en tre-rätters jag och killen innan vi gick vidare till ett ölhak för att möta upp lite vänner. En trevlig kväll.

-

1a advent idag. Helt fantastiskt. December är verkligen en härlig månad - så mycket kärlek, god mat och häng med nära och kära. Advent innebär för mig att man ska dricka glögg, äta lussebullar, pepparkakor och skumtomtar. Så vi ska straxt ta en promenad till affären för att handla hem det så vi kan mysa ner oss i soffan framför någon serie sen. Energin idag är som tidigare nämnt inte allt för skyhög, så passar perfekt idag. Är uppvuxen med att man ska "fira" advent så killen får helt enkelt haka på mina traditioner där.

Jag återkommer imorgon igen, med lite roligare uppdatering.
Ha det bäst!

1:a advent

Likes

Comments

Känns helt underbart att det är lördag idag! Ledig helg och har vaknat på helt rätt sida efter många efterlängtade timmar av sömn. Perfektion.

Har för ett tag sen mumsat i mig en väldigt god chiapudding med bas av vaniljprotein. Proteinpulver med vaniljsmak är något alla bör ha hemma, det går att använda till så mycket. Så jag kan varmt rekommendera att byta ut havredrycken mot en shake istället. Förutom att det sätter en bra smak och kombineras bra med bären så ger det även ökad mättnad och givetvis en mer proteinrik frukost.

--

Ikväll kör vi på en utekväll med vänner, god mat och lite drinkar. Till dess vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Slöa ett par timmar till i soffan tackar jag inte nej till i alla fall.

Ha en fantastiskt lördag fina ni så hörs vi senare <3

Likes

Comments

Tänkte starta fredagen med att dela med mig av mina tre solklara favoriter som jag just nu har på proteinbolaget och som alltid ligger i gymväskan. För visst är fredagen den bästa dagen för internetshopping? Lägligt nog så är Alla tre produkter på kampanjpris. Förutom att GAAM Nutrition är grymma på att smaksätta sina produkter så är de också väldigt prisvänliga om man jämför med andra märken vilket vi gillar såklart.

-

Har ni frågor kring några kosttillskott, proteinbolagets produkter eller annat så är det bara att skriva nedan så tar jag upp det framöver.

PWR - SURA REMMAR - KLICKA HÄR - Jag måste säga att jag är vääldigt impad över denna pwo/pwr (helt ärligt vet jag inte varför den heter pwr? borde nog ta reda på det, det är en pwo i alla fall..) God i smak och ger bra effekt!

BURN - HALLONBÅTAR - KLICKA HÄR - Jadå, favoriten helt klart. Inte på grund av att jag vill åt fettförbrännings effekten mer för koffeinet skull. Att ta en drink burn innan ett pass istället för nocco är mycket snällare mot plånboken och ohja, smakar gott också!

Uppge PBMYCARLSSON i kassan för 20% rabatt på gaam nutrition sortiment och 10% på övrigt.

Inlägget innehåller adlinks!

Likes

Comments