Header

Okej kompisar. Jag har fattat ett beslut efter mycket om och men. Velande fram och tillbaka.

Bloggen kommer att läggas åt sidan. Jag kommer att satsa mer på min instagram och lägga all min energi på den framöver istället, det är också min största inkomstkälla på mina sociala medier så jag hoppas ni vill hjälpa mig att växa där. Det kommer alltså inte bli en daglig uppdatering här. Tanken är att jag kommer använda den här plattformen som en komplettering till min instagram emellanåt om jag känner att jag vill dela med mig av ett helt träningspass, recept, outfit osv. Eller om jag bara får för mig att skriva av mig lite. Men fokus: Instagram. In och följ mig där: mycarlsson

-

Jag lovar däremot att bloggen kommer att tas upp på heltid framöver. Med ett annat koncept och ny energi.
Jag älskar ju att blogga men just nu har jag lite annat att fokusera på.

Jag hoppas ni har förståelse <3 Jag tycker om er alla, och som sagt; jag hoppas ni följer med mig över till instagram!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Vilken kick-ass måndag bokstavligt talat! Jag älskar den känslan, för återigen så tror jag att måndagen sätter grunden för resten av veckan. Förutom planering och promenader så har jag även hunnit med mitt första ben/rump pass på säkert 1-2 månader. Det känns i kroppen att man har varit från gymmet, lusigt vore annars. Jag har blivit svagare och ur form. Men det stressar mig inte så mycket - jag vet att jag kommer tillbaka förr eller senare. De här med att bygga på sin egna kropp och forma är ett evigt pussel och projekt. För mig är det viktigt att inte bara köra på, utan stanna upp och fråga mig själv om det gör gott för mig. Vilket det ärligt talat inte gjort sista tiden.

Mina tankar kring träningen har ändrats lite på grund av flera faktorer. Så framöver kommer jag lägga om träningen och träningspassen. Men den resan kommer ni givetvis få hänga på också! Så mer om det framöver.

-

Som många av er vet så är jag rätt öppen här på bloggen. Jag censurerar framför allt inte mina känslor, jag är vill liksom inte bygga upp en bild av perfektion på mina sociala medier som inte stämmer överens med verkligheten. Som ni vet har jag under en tid haft ångestattacker utan att veta varför, de har försvunnit (hoppas jag) nu. Men mitt under mitt pass, var det som om någon viskade i mitt öra varför jag har haft problem med det. Från ingenstans kom det. Hur coolt är det inte? Snacka om att träning är terapi på riktigt.Tack. Äntligen kan jag börja arbeta på ett nytt projekt; mig själv.

Likes

Comments

På min instagram kära vänner hittar ni just nu en grrrym tävling i samarbete med Pandy. - Ett nyttigare och hälsosammare alternativ till godis plus att det smakar exakt som vilket godis som helst. Vinnaren får alltså hem en stor låda fylld med massa godis, alla smaker av både godiset och chokladerna. Så gå in på min instagram: mycarlsson & delta. Ses där! Puss

Likes

Comments

Jag måste kika in och tipsa er om denna nya PWR som kommit ut på marknaden. Det har alltså skett en utökning i min favorit serie; candy series <3 (Hint; prottis - jag vill ha mer smaker i Burn)

Super god - Super bra!
Bästa av allt är att den är på kampanj - endast 149 kr !? Skynda, fynda som man säger ;) - HÄR hittar ni den! - adlink

-

PWR är ett måste för mig på de tunga benpassen främst - då vill jag åt all energi jag kan komma över för att få ett så lyckat pass som möjligt. Men även de gångerna jag har jobbat natt och ska ner till gymmet, så kan jag ta en skopa för att vakna till lite. Använder ni pwr/pwo? Varje pass, eller något enstaka?

Förr tog jag det till varje pass, men det slutade då med att min kropp behövde dubbel dos för att få reaktion så jag har därför valt att minska ner på intaget och välja mina tillfällen!

Likes

Comments

Hej underbara ni! Underbart att vakna upp till en fredag, inte sant? Älskar att scrolla igenom alla flöden på fredagar för alla verkar så mycket gladare och på något sätt påverkas man. Tänk om vi alla kunde sprida lika mycket glädje och energi mitt i veckorna också? Ska vi försöka med det nästa vecka, är ni på?

Jag åt en stor skål med havregryn till frukost idag - med protein med smak av blåbär toppat med färska bär - yummie. Efter det utförde jag lite magträning här hemma. Thailand har satt sina spår. Inte bara att det speglar av sig att man ätit lite väl gott utan även att man varit ifrån träningen, kände direkt att jag var mycket svagare än vanligt. Men det är bara på't igen! Några av övningarna ser ni nedan. Avslutade med plankan, så grym övning! Jag och Robin körde plankan på stranden i Thailand i 38 grader, tror ni det var jobbigt..?


-

Ska fräscha till mig och ta en dusch. Sen ska jag ner till stan för att hämta ett paket som kommit till mig som jag inte har en aning om vad det är. Spännande!

Ha en bra fredag, kram på er!

Tights - Här / Topp - Här / BCAA - Här - adlinks!

Likes

Comments

Som många av er säkert såg igår på min instagram så preppade jag på ordentligt med smoothies så det räcker några dagar. Så smidigt att lägga undan en timma på kvällen och bara stå och göra det. På så sätt behöver man ju även bara tänka på att köpa ingredienser en dag. Typiskt mig annars i mataffären kan vara "hm, de där vill jag ha och göra smoothie på" sen blir det inte av i tid så att sakerna hinner bli förstörda och dåliga. Men nu är det klart, känns så skönt och fräscht att öppna kylskåpet och se de färgglada energi och vitaminbomberna där inne.

Så till min lilla mini-lunch aka mellanmål innan jag åkte iväg till en vän och inte hann styra upp något innan fick det bli dels en rätt misslyckad men god protein-kaka & morots-smoothie. Proteinkakan gjorde jag på blåbärsprotein 2 skopor, 1,5 kryddmått bakpulver och cirka 2 dl vatten och in i mikron i 2 minuter. Men den vart rätt blaskig, den brukar bli mer som en kladdkaka i konsistens. Kanske slarvade lite med mina mått..

Morots-smoothie 1 portion

2 Morötter, 0,5 äpple (rött), 1 tsk ingefära & 100 ml vatten.
MIXA! Klar!

Denna smoothie blir en riktig vitaminboost för kroppen trots så få ingredienser. Visst är det fantastiskt? Morötterna bidrar bland annat med C & A vitaminer som har en stärkande effekt på immunförsvaret. Ingefäran tillför en massa härliga antioxidanter och ökar matsmältningen & äpplet innehåller bland annat ämnen som kalium som är bra för magen och tarmarna.

I och med morötterna så är smoothien också rätt mättande - så helt klart tycker jag ni ska testa denna om ni gillar morötter!

Likes

Comments

Inlägget innehåller annonslänkar till fitnessbutiken.

Det är många faktorer som speglar in när det handlar om att få till ett lyckat träningspass. Jag tycker det är fördelaktigt att kunna känna sig bekväm med det man har på sig. Har kläderna dålig passform, gjort av ett obekvämt material eller liknande så kan passet bli jobbigare än vad det behöver vara. Så nu kommer jag dela med mig av mina tips!

Satsa på "riktiga" träningskläder. Kläder med bra kvalité speglar ofta av sig på priset speciellt när det kommer till kläder tillverkade i funktionsmaterial. De kläderna är bland annat bättre på att ta upp svett från kroppen och låta det avdunsta utan att plagget upplevs som att det är doppat i vatten. Att träna i tighta kläder oavsett kroppsform har en bra egenskap också. Inte nog med att det gör dig smidigare i och med att det aldrig är något som är i vägen så är det även bättre för huden. Lösa kläder gnuggas mot huden, det tillsammans med svett kan bidra till irritation som röda utslag.

-

Jag har valt ut 3 set från Gavelo som jag har som jag kan jämföra lite med. Det är ett märke jag älskar och som jag vet att jag kan stå bakom och säga att det är Bra kläder.

TIGHTS - HÄR / TOPP - HÄR

Jag älskar detta set. Finns en matchande långärmad tröja till också. Det går under kompressionstights vilket innebär att de är något tightare och stramare på. Plagget har olika grader kompression på olika delar för maximal funktion. De hjälper till att öka blodcirkulationen och musklerna får syre snabbare som är en fördel under träningssituationer. En annan fördel är även att när man tränar så utsätts musklerna för slag och vibrationer som leder till muskeltrötthet, kompressionsplagg sänker den belastningen och ger istället stöd och ökad oxygentillförsel till musklerna. - Ett exempel! Där av är det extremt värdefullt att handla sina träningskläder hos de som specificerar sig på just träningskläder så man vet att de är ett bra plagg. Att handla snygga träningsplagg på H&M behöver inte alltid var dåligt, men jag tror att Gavelo i det här fallet har mer tanke funktionsmässigt.

Detta set, har en högre midja vilket jag älskar. Den hjälper till att hålla in magen på ett bekvämt sätt. Normal i storlek - jag har storlek Small.

TIGHTS - HÄR / TOPP - HÄR

En favorit. Jag älskar dessa tights och jag har alla tre färger: grå/rosa, svart/grå, blå/vit. Den blåvita är på winter sale - klicka på länken ovan och klicka er fram ifall ni är sugna! Jag tycker de framhäver benens former på ett snyggt sätt. De ramar liksom in lårmusklerna. De har en scrunch vilket gör att rumpan framhävs. Detta set går under Comfort tights. De är inte lika extremt tighta. Men sitter som en smäck ändå, jag behöver aldrig gå och efterdra något efter att jag har tagit på mig de. De sitter där de sitter. Toppen till är också väldigt bekväm, håller melonerna på plats så att säga ;)

TIGHTS - HÄR / TOPP - HÄR

Favoriten när de kommer till vad man ser fräschat ut i. Ljust set med lite marmorinslag. Tightsen är väldigt mjuka i tyget, super super sköna. Men dessa får man gå och efterdra lite i. Jag anser inte att de har den där sitter-som-en-smäck-känsla. Men helt klart på min topplista. Även dessa går under kategorin comforttights vilket då också innebär att de är lite mjukare och mer stretchiga.

-

Hoppas jag har hjälp er lite på traven på vad ni ska kolla efter när ni köper träningskläder. De kanske kostar lite mer, men oftast så är de ett väldigt slitstarkt material som håller länge.

Kram på er!

Likes

Comments

Äntligen måndag och ny vecka. Är så redo för att kicka igång livet nu. 2018 började segt, det var nedräkning till semester och därefter givetvis semester också. Så min början på 2018 när det gäller träning, hälsa & kost har varit lite bort prioriterat. Jag har prioriterat livet och njutning. Har använt semestern som en tidpunkt till att bara fundera över framtiden, lägga upp planer inför året och bara samla ny energi. Så det kan vi checka av nu!

Så äntligen kan jag lägga fokuset på jobb, träning & kost - det jag mår allra bäst av. Men jag älskar livet resande fot också så givetvis blir inte det undanstoppat helt för det.

Inatt går jag på mitt första nattpass igen, gud vad roligt! Ska försöka ta en lite tupplur nu så jag orkar. Ha det bäst!

Dagens mellanmål - Grön smoothie/juice / Bästa födelsedagspresenten måste ändå vara min nya blender!

En halv banan
1 Avokado
2 skivor lime
2 teskedar osötad jordnötssmör
1 skopa proteinpulvet - jag använde med smak banan creme (så så god!!) Här
hittar ni den, psst... Glöm inte PBMYCARLSSON för 20% rabatt. (adlink!!)

Tillsätt vatten utifrån önskad konsistens, jag ville ha en rätt rinnig så de påminde mer om en juice så jag hade rätt mycket vatten i.

-

Vädret är inte direkt på vår sida idag. Vi hade sett fram emot ett par längre promenader men snön/regnet har yrat hela dagen. Varken jag eller min fyrbenta gillar det speciellt mycket. Sängen har däremot varit väldigt lockande idag. Jäkla jetlag - okej måste sluta tjata om det..

-

Eftersom att det inte är vår ute, får jag ta in våren till hemmet. 2 stora buketter med tulpaner har fått tagit sin plats här. Så fint. Undra om jag kan byta ut dessa mot rosor på onsdag (hint hint! ;) Däremot insåg jag att jag äger inte en enda tulpanvas (?) vad är det för fel på mig? haha!

Likes

Comments

Hade en jättemysig kväll igår hemma hos ett par vänner. Det bjöds på plankstek innan vi intog soffan med en chipsskål för mellomys. En perfekt lördag.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Storhandlat och gjort andra söndagssysslor. Men jag är fortfarande så tagen av den här tidsomställningen så jag känner mig inte alls som en människa. Jetlag delux. Men ska snöra på mig skorna, ta en längre promenad med mina två favoriter (killen & hunden) och på vägen hem tar vi ett stopp vid pizzerian för lite kvällsmat. En promenad gör alltid gott för själen. Oavsett hur trött jag än är, så blir jag i slutändan så mycket piggare och gladare av det. Terapi för själen.

- I veckan kör vi strikt igen, taggad för att komma bättre i form och äta bättre mat efter denna kaloribomb - något träningspass ska planeras in också! Wow, det var länge sen. Gud så kul!

Likes

Comments

Hola amigos! ¿Cómo estás? Grymma spanska kunskaper jag har, läste faktiskt det ett tag innan jag bytte linje från samhällslinjen till media. Språk som är så fascinerande och bra, har jag dessvärre sjukt svårt för. Jag var så envis med att både vilja läsa tyska och spanska men fick tillslut ge mig då jag insåg att jag hade tillräckligt svårt med engelskan. Så alla ni som kan flera språk, jag avgudar er!

-

Ska snart knalla bort till svärföräldrarna. Har bokat in en tacokväll. Blir jättemysigt. Perfekt fredagskväll om ni frågar mig. Trots tolv timmar sömn är jag fortfarande trött efter resan. Har knappt orkar lyfta locket på resväskan ens, Robin packade upp sin väska direkt när vi kom innanför dörren. Frågade honom ärligt talat om han var.. sjuk?.. Haha. Ärligt. Min väska skulle kunna stå orörd i flera dagar.. Ibland är vi bra olika, men det är väl det som i slutändan gör att vi passar så bra ihop.

Ha en fin fredag, puss!

Tröja - Mango / Jenas - Lee / Klocka - DW / Armband - Marc Jacobs

Likes

Comments